سوله چیست ؟ انواع سوله + کاربرد سوله ⋆ کاویان کاران شهر صنعتی | ,به نقل قول مهندسین ساختمانی: ،این مقاله در مورد مصالح مدرن و نوین عمرانی و ساختمانی می باشد .

 

سوله چیست ؟ انواع سوله + کاربرد سوله ⋆ کاویان کاران شهر صنعتی به نقل از (level3.ir | مرحله ۳)

سوله چیست ؟ انواع سوله + کاربرد سوله ⋆ کاویان کاران شهر صنعتی به نقل از (level3.ir | مرحله ۳).


سوله چیست ؟ انواع سوله + کاربرد سوله ⋆ کاویان کاران شهر صنعتی ، ۱۴۰۳،ارسال تهران-کرج ۱روزه ،کیفیت تضمینی

ویدئو آموزشی درباره: سوله چیست ؟ انواع سوله + کاربرد سوله ⋆ کاویان کاران شهر صنعتی

فروش از طریق نمایندگی ها و خرید مستقیم از کارخانه، فروش ویژه با تخفیف در سفارش های بالا .


سفارش ( سوله چیست ؟ انواع سوله + کاربرد سوله ⋆ کاویان کاران شهر صنعتی )خود را از طریق واتساپ یا تماس تلفنی به کارشناسان فروش ما اعلام کنید.

طبق بررسی تلفنی کارشناسان بازاریابی آنلاین ما ،با گرفتن استعلام قیمت از فروشگاه های اینترنتی شرکت های هم صنف و مقایسه با لیست کارخانه نتایج شگرفی حاصل شد. شاید همین باعث انگیزه ما شد تا این مطلب را در مقاله بگنجانیم. طبق بررسی کارشناسی و مقایسه ی با فهرست بها سال های ۱۴۰۰،۱۴۰۱،۱۴۰۲،۱۴۰۳ به این نتیجه رسیدیم به نسبت کیفیت ارايه شده قیمتگذاری مناسبی داشته باشیم. طبق نقد حاصله مشخص شد قیمت های ; سوله چیست ؟ انواع سوله + کاربرد سوله ⋆ کاویان کاران شهر صنعتی مناسب تر از دیجی کالا، ترب، دیوار، شیپور، باسلام، ایمالز ، نیاز روز و خیلی فروشگاه های آنلاین ارائه کالای عمرانی ساختمانی ، صنعتی اینترنتی دیگر می باشد.

برآورد و محاسبه هزینه | ; سوله چیست ؟ انواع سوله + کاربرد سوله ⋆ کاویان کاران شهر صنعتی

این محصول در بازه‌های قیمتی مختلفی هستند و تنوع زیادی دارند. تفاوت قیمت به دلایل زیادی ایجاد می‌شود. قطعات و مواد به کاررفته در محصول، برند سازنده، امکانات و ویژگی‌های کالا و نوع آن از عوامل تاثیرگذار در قیمت هستند.


سوله چیست ؟
سوله چیست
فهرست سوله چیست ؟
سوله چیست ؟ آشنایی با سوله و انواع آن
تاریخچه سوله

 

 

 

مشاوره خرید سوله درساوه-شهرصنعتی کاوه - شهر صنعتی احمد اباد - شهر صنعتی زاویه - شهر صنعتی مامونیه - شهر صنعتی پرند - تهران و کرج  

 

 

09122567260


پیش از اینکه به تاریخچه سوله بپردازیم بهتر است بدانید که سوله چیست ؟ سوله ها (industrial shed) سازه های فلزی شیب داری هستند که بر اساس محاسبات فنی ویژه ,طراحی و ساخته می شوند. از این نوع سازه ها در کارخانه ها, انبارها, آشیانه ها, مرغداری ها, سالن های بدن سازی, فروشگاه های بزرگ و… استفاده می شود. تاریخچه پیدایش سوله با تاریخچه استفاده از فلزات رابطه تنگاتنگی دارد. (جهت مطالعه بیشتر به فلز چیست مراجعه نمایید)

معبد پانتئون برای خدایان روم در 25 سال قبل از میلاد ساخته شد گنبد این بنا نمونه استثنایی از مهندسی رومی است خرپای سقف آن از برنز ساخته شده بود که باعث می شد افق شهر زیر نور خورشید برق بزند با این وجود در طول قرون وسطی مواد به تدریج از بین می رفت که پاپ اوربان در سال 1631 برنز را از رواق پانتئون برداشت تا توپ هایی را برای واتیکان بسازد. می توان فرض کرد مهندسان رومی مدت زمان طولانی را صرف ساخت اولین سازه آهنی 152 تنی از برنز کرده اند.

اولین استفاده از خرپای آهن میله های مسطح پرچ شده بود که در دهانه 28 متری در سقف تئاتر فرانسه در سال 1786 توسط معمار ویکتور لوئیس طراحی شد. به همین دلیل در سال 1800 صنعت نساجی انگلیسی شروع به استفاده از فریم های فلزی در ساختمان های آسیاب تا هفت طبقه کرد.

 

 

 

مشاوره خرید سوله درساوه-شهرصنعتی کاوه - شهر صنعتی احمد اباد - شهر صنعتی زاویه - شهر صنعتی مامونیه - شهر صنعتی پرند - تهران و کرج  

 

 

09122567260


از همان زمان انقلاب صنعتی که از فولاد برای ساخت و سازها استفاده می شد, ساخت سوله هم رواج یافت. اولین سوله جهان در سال 1830 و در ایستگاه قطاری در لیورپول ساخته شد. در ایران نیز حدود 70 سال است که ساخت سوله رواج دارد.
تاریخچه سوله
تاریخچه سوله
سوله چیست و نحوه ساخت آن به چه است ؟

سوله که به آن سوله صنعتی هم گفته می شود مقرون به صرفه ترین روش ساخت و ساز برای ایجاد فضاهای مورد نظر شما محسوب می شود. معمولا از سوله های صنعتی برای ساخت مراکز خرید, مدارس, نمایشگاه ها و سایر مواردی که در بخش قبل نام بردیم استفاده می شود.

ساخت سوله معمولا با در نظر گرفتن فوندانسیون یک ستون شروع می شود و با استفاده از اتصالات مختلف اجزای آن به هم متصل می شوند.(جهت مطالعه بیشتر به ورق برش خورده مراجعه نمایید) در برخی از موارد برای جلوگیری از پوسیدگی ستون می توان از ستون های بتنی بر روی فوندانسیون استفاده کرد. به دلیل قرار گرفتن اجزای سوله در معرض هوای مستقیم و وجود خطر پوسیدگی بهتر است از فولاد ضد زنگ برای ساخت سوله استفاده شود.  پوشش سقف اغلب با استفاده از ورق های رولی گالوانیزه و با روکش چوب شیشه ای ساخته می شود. برای پوشش سقف و بدنه سوله ها از ساندویچ پنل و سایر مواد پوششی استفاده می شود. این کار یکی از مراحل اصلی کار است که به دو بخش پوشاندن سقف و پوشاندن بدنه تقسیم می شود. (جهت خرید و بررسی به قیمت ورق مراجعه نمایید)

جهت مطالعه بیشتر به مقالات زیر مراجعه نمایید.

    فولاد چیست
    ورق چیست
    پلیت چیست
    ورق کله گاوی چیست

ازجمله فاکتورهای مهمی که در طراحی و ساخت سوله مهم است می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

    آیا در فرآیند ساخت به جرثقیل نیاز است؟ در صورت نیاز بار دینامیکی چقدر است؟
    طول سوله چقدر است؟ آیا تعداد قاب های طولی در نظر گرفته شده است؟

سوله چیست
سوله چیست
انواع سوله بر اساس کارایی

 

 

 

مشاوره خرید سوله درساوه-شهرصنعتی کاوه - شهر صنعتی احمد اباد - شهر صنعتی زاویه - شهر صنعتی مامونیه - شهر صنعتی پرند - تهران و کرج  

 

 

09122567260


سوله ها گزینه های انعطاف پذیر و قابل اعتمادی برای اضافه کردن فضایی موقتی به بخش تولیدی یا هر مکان دیگری که نیاز دارید محسوب می شوند. در زیر می توانید با برخی از انواع سوله ها آشنا شوید:
سوله های کارخانه

سوله های کارخانه یکی از کارآمدترین سازه ها برای گسترش فعالیت های کارخانه هستند. این سوله ها ساختارهای مستحکم و کاملی هستند که می توانند در اندازه ها و اشکال مختلف ساخته شوند. مونتاژ و جداسازی آن ها هم به سادگی انجام می شود.
سوله های سفارشی

اگر محصولات منحصر به فردی که برای حفظ آن ها باید شرایط خاصی فراهم باشد تولید می کنید, می توانید از سوله های سفارشی که متناسب با نیازهای شما ساخته می شوند استفاده کنید. برای مثال ممکن است نیاز به فضایی برای نگهداری محصولی داشته باشید که لازم است در دما و فشار خاصی قرار بگیرد.
سوله های پیش ساخته

سوله های صنعتی پیش ساخته را می توان به صورت کامل خارج از محلی که قرار است در آن واقع شوند ساخت و سپس در محل مورد نظر تحویل مشتری داد. همین باعث می شود طراحی سازه ای که نیازهای خاص مشتری را برطرف می کند, برای تولیدکنندگان سوله آسان باشد. سوله های پیش ساخته را می توان با ابعاد بسیار دقیق و با استفاده از مواد با کیفیتی طراحی کرد که نیاز به نگهداری زیادی ندارند.
سوله های جعبه ای

این نوع سوله ها در واقع سازه های فولادی هستند که دارای استحکام دوام و مقاومت بالایی در برابر تغییرات آب و هوایی هستند. از این سوله ها می توان در مکان های صنعتی مانند نیروگاه های برق استفاده کرد. این سوله ها محیطی کاملا کنترل شده ایجاد می کنند و می توان بدون هیچ گونه مانعی که از سمت فضای خارجی ایجاد شود فرآیندهای تولید را ادامه داد.

 
انواع سوله بر اساس کارایی
انواع سوله بر اساس کارایی
انواع سوله بر اساس شکل

برخی دیگر از انواع سوله که بر اساس شکل آنها تقسیم شده اند را هم می توانید در زیر مشاهده کنید:

    سوله قوسی
    سوله با ستون مشترک
    سوله با ستون های وسط مشترک
    سوله چند دهانه با ستون
    سوله تک شیب
    سوله تک شیب با ستون وسط
    سوله تک شیب با ستون های وسط
    سوله تک شیب متصل به ساختمان ( لینتو )

انواع سوله بر اساس شکل
انواع سوله بر اساس شکل
اجزای ستون سوله

همانطور که ذکر کردیم سوله ها بر اساس فوندانسیون ستون ها ساخته می شوند. به همین دلیل هم دانستن اینکه اجزای ستون سازنده سوله چیست می تواند برای شما مفید باشد. در ادامه می توانید با اجزای سازنده ستون آشنا شوید.
سوله
سوله
ستون

 

 

 

مشاوره خرید سوله درساوه-شهرصنعتی کاوه - شهر صنعتی احمد اباد - شهر صنعتی زاویه - شهر صنعتی مامونیه - شهر صنعتی پرند - تهران و کرج  

 

 

09122567260


ستون ها یکی از مهمترین اجزای سوله هستند که غالبا از تیر ورق ساخته می شوند (جهت مطالعه بیشتر به تیر ورق مراجعه نمایید) و وظیفه تحمل بار, وزن سوله و مقاومت در برابر شرایط بحرانی مانند زلزله را دارند.
ستون وال پست

وال پست ها ستون های فرعی نگهدارنده دیوار هستند که در ابتدا و انتهای سازه نصب می شوند و نیروی باد را منتقل و مهار می کنند. (جهت مطالعه بیشتر به تفاوت تیرآهن و تیر ورق مراجعه نمایید)
استرات

استرات ها وظیفه اتصال قاب های سوله را به همدیگر بر عهده دارند و در برابر فشار طولی مقاومت می کنند.
سایه بان

این سازه یک سقف شیب دار است.
نبشی سینه بند

این اجزا نیروها و بارهایی که به سازه وارد می شود را به پولین ها منتقل می کنند. (جهت خرید و بررسی به قیمت نبشی مراجعه نمایید)
بادبند

دو نوع بادبند در سوله وجود دارد, بادبند بدنه که نیروی باد را به پی منتقل می کند و بادبند سقف که نیروی باد را از راه قاب منتقل می کند.
سگراد (میله مهار)

این میله ها روی سقف نصب می شوند و نیروهای وارده را به وسط سوله منتقل می کنند.
رفتر (فریم)

رفترها بار وارده به سوله را به ستون منتقل می کنند.
پرلین (پروفیل C,z)

پرلین ها هم وظیفه انتقال بارها به ستون را دارند.
پیچ و مهره

ازجمله وسایل اتصال در سوله به شمار می روند.
سوله
سوله
کاربرد سوله

اگر کنجکاو هستید که بدانید کاربرد سوله چیست, می توانید برخی از کاربردهای آن را در زیر مشاهده کنید:

    استفاده در کارخانه های فرآوری
    کارخانه های مربوط به معدن و انبار ماشین آلات
    کارگاه های صنعتی
    انبارهای صنعتی
    آشیانه هواپیما
    پالایشگاه ها

کاربرد سوله
کاربرد سوله
قیمت سوله بر چه اساسی است؟

علاوه بر اندازه سوله, عوامل دیگری هم وجود دارند که بر قیمت آن موثر هستند. برخی از این عوامل شامل طراحی سوله, جنس موادی که برای ساخت سوله مورد استفاده قرار می گیرد, محل ساخت سوله, زمین قرارگیری سوله و… هستند.

جهت مطالعه بیشتر به ویکی پدیا مراجعه فرمایید.

 

 

 

مشاوره خرید سوله درساوه-شهرصنعتی کاوه - شهر صنعتی احمد اباد - شهر صنعتی زاویه - شهر صنعتی مامونیه - شهر صنعتی پرند - تهران و کرج  

 

 

09122567260


 

سوالات متداول

در این بخش سوالاتی که به صورت روزانه پرسیده می شود پاسخ داده شده.


در مورد سوله چیست ؟ انواع سوله + کاربرد سوله ⋆ کاویان کاران شهر صنعتی با کد تخفبف (hash-6620d9b33fda0) چه می دانید؟

فروشگاه محصولات ساختمانی مجموعه ای از نخبگان علمی و صنعتی هست که با هدف معرفی محصولات برتر صنایع, با هدف «رونق تولید» (به طور رایگان) می باشد.


فروش ویژه و استثنایی محصولات تا پایان سال ۱۴۰۳ معادل ۲۰۲۴ میلادی

وارد وب سایت شوید و از آخرین پیشنهاد ویژه قیمت محصولات با خبر شوید.


ارسال سریع و آسان سفارشات به سراسر ایران

فروشگاه محصولات ساختمانی برترین معرف محصولات مرغوب و با تضمین کیفیت و گارانتی و حمل بار تا مقصد .


⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️
منابع
  1. " سوله چیست ؟ انواع سوله + کاربرد سوله ⋆ کاویان کاران شهر صنعتی " .